Vejledning til køb og salg af kolonihaver
Step 1
Der skal sælges
Sælger kontakter bestyrelsen og formanden vil som udgangspunkt være repræsentanten i forhold til salget.
Step 2:
Ejererklæring skal udfærdiges
Ejererklæring kan downloades på dette link og skal udfyldes.
Step 2:
Step 3:
Vurdering
Vurderingsholdet har faste tider. Onsdag og søndag mellem 11 og 16. Der kan bestilles til på haveforeningen@roerskov.dk
Vurdering af haven koster 1.000 kr.
Ejererklæring skal forevises vurderingsholdet.Step 4
Handlen planlægges
Køber og sælger udfærdiger salgsaftale. Der aftales tid til gennemførsel af handlen med formand. Salgsaftale kan downloades på linket ved step 2.
Step 4
Step 5
Gyldigt ID
Sælger og Køber medbringer gyldigt ID som for eksempel sundhedskort
Step 6
Gennemgang af dokumenter
Formand, Sælger og Køber gennemgår den udfyldte købsaftale og ejererklæring
Step 6
Step 7
Lejeaftale
Køber og Formand udfylder lejeaftale
Step 8
Indmeldelsesgebyr
Køber betaler indmeldelsesgebyr (500,- DKK), som noteres i lejeaftalen
Step 8
Step 9
El installation
Er der etableret el i kolonihaven, oplyses det køber at køber selv skal stå for at tilmelde sig forsyningsenheden
Step 10
Skorsten
Er der skorsten orienteres Køber om lovpligtigt årligt eftersyn som altid påhviler ejeren af kolonihaven
Step 10
Step 11
Dokumenter digitaliseres
Købsaftale, vurdering og lejeaftale scannes og sendes via E-mail til Køber. Dokumenterne lægges også i mappen på kontoret.
Step 12
Kontaktoplysninger
Der udveksles telefon nummer og e-mailadresser
Step 12
Step 13
Registrering i database
Køber skrives ind i medlemsdatabasen