Vejledning til køb og salg af kolonihaver

  • Step 1

    1

    Der skal sælges

    Sælger kontakter bestyrelsen og formanden vil som udgangspunkt være repræsentanten i forhold til salget.

  • Step 2:

    2

    Step 2:

  • Step 3:

    3

    Vurdering

    Vurderingsholdet har faste tider. Onsdag og søndag mellem 11 og 16. Der kan bestilles til på haveforeningen@roerskov.dk
    Vurdering af haven koster 1.000 kr.
    Ejererklæring skal forevises vurderingsholdet.

  • Step 4

    Handlen planlægges

    Køber og sælger udfærdiger salgsaftale.  Der aftales tid til gennemførsel af handlen med formand. Salgsaftale kan downloades på linket ved step 2.

    4

    Step 4

  • Step 5

    5

    Gyldigt ID

    Sælger og Køber medbringer gyldigt ID som for eksempel sundhedskort

  • Step 6

    Gennemgang af dokumenter

    Formand, Sælger og Køber gennemgår den udfyldte købsaftale og ejererklæring

    6

    Step 6

  • Step 7

    7

    Lejeaftale

    Køber og Formand udfylder lejeaftale

  • Step 8

    Indmeldelsesgebyr

    Køber betaler indmeldelsesgebyr (500,- DKK), som noteres i lejeaftalen

    8

    Step 8

  • Step 9

    9

    El installation

    Er der etableret el i kolonihaven, oplyses det køber at køber selv skal stå for at tilmelde sig forsyningsenheden

  • Step 10

    Skorsten

    Er der skorsten orienteres Køber om lovpligtigt årligt eftersyn som altid påhviler ejeren af kolonihaven

    10

    Step 10

  • Step 11

    11

    Dokumenter digitaliseres

    Købsaftale, vurdering og lejeaftale scannes og sendes via E-mail til Køber. Dokumenterne lægges også i mappen på kontoret.

  • Step 12

    Kontaktoplysninger

    Der udveksles telefon nummer og e-mailadresser

    12

    Step 12

  • Step 13

    13

    Registrering i database

    Køber skrives ind i medlemsdatabasen